בית ספר לילדים עם בעיות רגשיות

חיפשת מדריך בעברית על בתי ספר לילדים עם בעיות נפשיות, בעיות התנהגות או בעיות קשב וריכוז?
הגעת למקום הנכון.

בית ספר לילדים עם בעיות רגשיות איור

בית ספר פרטי לילדים עם בעיות רגשיות

לימודים באופן פרטי עם צוות המתמחה בילדים ונוער עם בעיות רגשיות? כן, יש דבר כזה. בישראל היום קיימות מסגרות לימודיות פרטיות – בית ספר המקבל ילדים הסובלים ממגוון רחב של בעיות רגשיות ונותן להם מענה אישי לצורכיהם.

כיצד זה בא לידי ביטוי? החל מתוכנית החינוך עצמה והתכנים הנלמדים, דרך פעילויות העשרה תוך כדי השיעורים או חוגים המוצעים בשעות אחר הצהריים וכלה בצוות המקצועי עצמו – מורים שהוסמכו ועברו הכשרות מיוחדות, יועצים ואף מטפלים במגוון תחומים.

במסגרת פרטית לילדים עם בעיות רגשיות, ניתן יהיה למצוא שיעורים של טיפול באומנות, פעילויות חוץ כמו רכיבה טיפולית או שחיה, לימודי נגינה או אומנויות לחימה ועוד. דרך האומנויות ילדים ונוער עם בעיות רגשיות עשויים למצוא הנאה ורגיעה, ביטחון ותמיכה.

אילו בעיות רגשיות רלוונטיות לבתי ספר פרטיים מסוג זה? כעת נסקור את האפשרויות השונות ונפרט על מגוון הסיבות שבגינן הורים עשויים לשקול להכניס את ילדיהם למסגרת פרטית המותאמת לבעיות רגשיות, או להעביר ילד המצוי כבר במסגרת חינוכית ציבורית למסגרת פרטית כזו.

בית ספר לילדים עם בעיות נפשיות

ילדים ונוער רבים חווים בעיות נפשיות שונות, דוגמת חרדות, מתח מתמשך, דיכאון, פוביות המקשות על תפקוד שגרתי ועוד.

במסגרת נורמטיבית, גם כזו המתיימרת להכיל קשיים נפשיים בקרב התלמידים ומעבירה תכנים בנושא, כמעט בלתי אפשרי לתת את המענה המיטבי עבור ילדים ונוער עם בעיות נפשיות.

לעיתים העניין נעוץ בצוות חינוכי שאינו הוכשר להתמודד ספציפית עם בעיות נפשיות, כך שהיחס הניתן לתלמיד אשר אובחן עם קושי נפשי לא יהיה הולם למצבו ואף יכול להרע אותו.

בנוסף, עצם העובדה שהילדים מצויים בקרב תלמידים אחרים שאינם חווים בעיות נפשיות כמוהם, יכולה להסב נזק אישי וחברתי עבורם, מכיוון שירגישו שאין איש שמבין אותם, מה שיחריף את הבעיה הנפשית ויגרום לריחוק וזרות.

בית ספר לילדים עם בעיות התנהגות

חשוב להבין שילדים ובני נוער, במיוחד במסגרת החינוכית, מצליחים לפתח קשרים חברתיים לרוב על בסיס נקודות דמיון והתנהגות זהה. אך כאשר ילד סובל מהפרעת התנהגות קשה, הוא עלול לקבל תגובות שאינן מכילות מילדים בני גילו, לחוש שונה ולא מובן ועקב כך בודד, במקרה הטוב, או להיות מוקד להצקות במקרה הרע.

יתרה מזאת, בעיות התנהגות פוגעות בתפקוד הלימודי של ילדים ונוער בבית הספר, ולכן מסגרת חינוכית אשר לא יודעת להתמודד איתן באופן המיטבי ולהוביל את הילד ללמידה, תעורר בו אנטגוניזם כלפי המסגרת ותוריד מהמוטיבציה והסקרנות הטבעיים שיש לילדים כלפי לימודים.

בית ספר לילדים עם בעיות רגשיות תמונה

בית ספר לילדים עם בעיות קשב וריכוז

אמנם היום ישנה מודעות רבה בקרב הורים וילדים בנושא בעיות קשב וריכוז, וגם הגורמים החינוכיים מכירים את הנושא ומאפשרים התאמות שונות לילד אשר חווה אותן, אך במקרים רבים גם זה לא מספיק.

גם אם המסגרת מכילה התאמות שונות כלפי הילד מבחינה לימודית, מטבע הדברים התאמות אלו נעשות באופן נפרד משאר התלמידים, מה שעלול לעורר בילד תחושת זרות ושוני ולבדל אותו באופן חברתי.

בבית ספר פרטי שבו לכל תלמיד ישנה הפרעת קשב או הפרעה רגשית אחרת, אף ילד לא מרגיש שונה או מובדל חברתית, וכך השילוב נעשה בצורה טבעית יותר ותומכת בביטחון העצמי ובמסוגלות של הילד.