כמה עולה טיפול רגשי?

רוצה לדעת מה המחיר של טיפול רגשי לילדים או למבוגרים?
הגעת למקום הנכון.

כמה עולה טיפול רגשי איור

מדוע מחיר טיפול רגשי אינו אחיד אצל כל המטפלים הרגשיים?

אחת המחשבות הראשונות שצצות בראשם של אנשים השוקלים לפנות לקבלת טיפול רגשי היא – כמה עולה טיפול רגשי? התשובה היא שלטיפול רגשי עלות משתנה בהתאם למספר רב של פרמטרים, ואין מחיר אחד ויחיד.

העלות משתנה בהתאם לסוג הטיפול, שיטת הטיפול, רמת הניסיון של מי שמעניקים אותו, מסגרת הטיפול, המיקום בארץ – ועוד. אין ספק שפרמטר המחיר הוא משמעותי וחשוב, אך לא פחות חשוב מכך הוא פרמטר ההתאמה, לכן קריטי לא פחות לבחור בסוג הטיפול ובמטפל או המטפלת המתאימים לכם ביותר.

7 הפרמטרים העיקריים המשפיעים על עלות טיפול רגשי

ישנם פרמטרים רבים המשפיעים באופן ישיר על עלותו של כל טיפול רגשי. להלן מספר פרמטרים עיקריים:

1. מטפל פרטי או מטפל ציבורי – קבלת טיפול ממטפל פרטי כרוכה בעלות כספית גבוהה יותר מאשר קבלת טיפול ממטפל ציבורי, כמו למשל דרך תחנות לבריאות הנפש של משרד הבריאות או דרך מטפלים רגשיים העובדים בקופות החולים.

2. מטפל מנוסה או מטפל מתמחה – ככל שהמטפל מנוסה יותר, ואף נחשב למומחה בתחומו, כך הוא באופן טבעי יגבה עלות גבוהה יותר עבור כל טיפול, וזאת ביחס למטפלים מנוסים פחות, לרבות מתמחים ופרקטיקנטים שנמצאים עדיין בהכשרה או בהתמחות.

3. טיפול רגשי פרטני או טיפול רגשי קבוצתי – טיפול שניתן למטופל באופן אישי לחלוטין, במסגרת של מפגשי מטפל-מטופל, הוא יקר יותר מאשר טיפול שניתן בקבוצה וכולל מספר מטופלים או משתתפים, לרבות במסגרת של קבוצות תמיכה.

4. טיפול רגשי בבית או טיפול רגשי בקליניקה – טיפול יכול להתבצע בקליניקה הפרטית של המטפל ולעיתים יכול להתבצע גם בבית או אפילו אונליין. טיפול רגשי בבית עשוי להיות יקר יותר מטיפול בקליניקה, וטיפול רגשי אונליין יהיה מוזל יחסית לטיפול בקליניקה או בבית.

5. המיקום בארץ – כמו בכל תחום שהוא, גם כשמדובר בטיפולים רגשיים קיימים הבדלים בין תעריפים ועלויות באזור המרכז לבין תעריפים באזורים אחרים בארץ, והבדלים בין אזורים המוגדרים כמטרופולין ואזורים המוגדרים כפריפריה.

6. שכבת הגיל – יש משמעות לשכבת הגיל של המטופל. לטיפול רגשי לילדים – מחיר אחד, לטיפול רגשי לבני נוער ולמבוגרים – מחיר אחר.

7. סוג הטיפול – סוגים שונים של טיפולים כרוכים בעלויות כספיות שונות, ויש הבדל גם מבחינה זאת בין טיפול רגשי פסיכו-דינאמי, טיפול רגשי CBT, טיפול רגשי בנוירופידבק וטיפול רגשי באומנות.

אילו גופים מציעים טיפול רגשי מוזל בישראל?

טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג פרטי עולה לרוב 250 ₪ ומעלה, וטווח המחירים אכן רחב יחסית. עלויות מוזלות יותר ניתן לקבל כשפונים לקבלת טיפול רגשי דרך קופות החולים, חברות ביטוח או משרד הבריאות. אלו יכולים להיות מטפלים שעובדים בקופות החולים עצמן, משמע מטפלים ציבוריים, או לחילופין מתמחים שעדיין נמצאים במסגרת הכשרה מעשית בתחום בריאות הנפש.

בנוסף לכך, קיימת אפשרות לקבל טיפול רגשי מוזל אצל מטפלים רגשיים פרטיים, שמקבלים בקליניקה פרטית, כל עוד יש להם הסדר עם קופת חולים מסוימת. במידה וכן, בחלק מהמקרים תוכלו לקבל הפנייה מהקופה, וכך לקבל מחיר מוזל יותר, אך עדיין לקבל טיפול ממטפל פרטי – ולא ציבורי. חשוב לדעת שיש לכך חסרונות משמעותיים כמו למשל:

• זמן המתנה ארוך
• חוסר יכולת לבחור את המטפל או המטפלת בעצמכם
• קבלת טיפול ממטפלים שאינם מתאימים לטיפול בבעיה הרגשית המסוימת שלכם
• מוטיבציה כללית נמוכה יותר מצד מטפלים להשקיע בטיפול שפחות משתלם להם מבחינה כלכלית

בהתחשב בכך, העצה הטובה ביותר היא לדאוג בראש ובראשונה שתקבלו את הטיפול הטוב, הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

האם ניתן לקבל החזר כספי עבור טיפול רגשי אצל מטפלים פרטיים?

במידה וקיבלתם טיפול רגשי ממטפל במסגרת הקליניקה הפרטית שלו, יכול להיות שקופת החולים או שחברת הביטוח שלכם יוכלו להעניק לכם החזר כספי חלקי בדיעבד. ניתן לבדוק זאת מראש או להגיש בקשה לקבלת החזר כספי לאחר ביצוע התשלום בפועל, ולבדוק אם אתם אכן זכאים לקבל אותו. יש לצרף לבקשה מספר מסמכים רלוונטיים וזאת בהתאם למה שתדרוש הקופה או החברה שלכם.

אם נושא ההחזר הכספי הוא בגדר עניין קריטי עבורכם, כדאי לבדוק את הזכאות שלכם מבעוד מועד, כך שלא תתאכזבו או תופתעו לרעה בדיעבד. כמובן שלכל קופת חולים ולכל חברת ביטוח יש תנאים משלה בכל הקשור לכיסויים מסוג זה וכל מקרה נבדק לגופו. בנוסף לכך, כדאי לדעת שבמקרים רבים את טופס הבקשה ניתן להשלים ולשלוח גם באופן דיגיטלי.

כמה עולה טיפול רגשי תמונה

כמה עולה טיפול רגשי לילדים או למבוגרים?

כאמור, כמה עולה טיפול רגשי היא אכן שאלה חשובה, ובהחלט חשוב לברר מראש כמה יעלה הטיפול וכמה זמן הוא צפוי להימשך, אך יש עוד שאלות רבות וקריטיות לא פחות. בחירת המטפל או המטפלת המדויקים ביותר עבורכם תקבע במידה רבה את מידת ההצלחה של הטיפול, וכתוצאה מכך גם את איכות החיים שלכם ושל הקרובים לכם בהווה ובעתיד.

באתר המדריך הישראלי לטיפול רגשי תמצאו רשימת מטפלים עשירה, הכוללת היצע רחב של אנשי מקצוע מעולים. אלו הם אנשי מקצוע המעניקים סוגים שונים של טיפול רגשי, במסגרות טיפוליות שונות, לקבוצות גיל שונות, ועובדים בערים ובאזורים שונים בישראל. מומלץ לבדוק היטב את הרשימה ולאתר את המטפל או המטפלת המתאימים לכם ביותר.