לימודי טיפול רגשי

חיפשת תעודת, קורס, תואר או לימוד טיפול רגשי באזור מגוריך?
הגעת למקום הנכון.

לימודי טיפול רגשי איור

הכשרת מטפלים רגשיים בישראל

מוסדות לימוד שונים בישראל מציעים קורסים והכשרות מסוגים שונים במטרה להכשיר מטפלים רגשיים. חלק מהמוסדות דורשים רקע, תואר וניסיון מעשי בעולמות הטיפול והבריאות, וחלקם לא מציבים תנאי קבלה ספציפיים ומאפשרים לקהל הרחב לרכוש ידע בתחום.

מסלולים רבים מתמקדים בטיפול בשכבת גיל מסוימת, כמו טיפול בילדים, בנוער או במבוגרים. בנוסף לכך, ישנם מסלולים המלמדים כיצד להעניק סוג טיפול ספציפי, כמו טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים וטיפול רגשי בהבעה ויצירה, או לחילופין כיצד לפתור סוגיות רגשיות ספציפיות, ומסלולים שעוסקים בטיפול רגשי ובפסיכותרפיה בצורה רחבה וכללית יותר.

לימודי טיפול רגשי לילדים

במהלך לימודי טיפול רגשי לילדים, הסטודנטים לומדים כיצד להשתמש בכלים אקספרסיביים ואמנותיים במטרה לעזור לילד להביע את עצמו באופן שמתאים לו, לרכוש תובנות בנוגע לעולם הפנימי שלו ובשביל לעזור לו לגלות את הכוחות החבויים בו ולהתגבר על מכשולים ובעיות רגשיות בהווה ובעתיד.

הלימודים מדריכים את המטפל להתבונן בסיטואציות אישיות ומשפחתיות, לנתח אותן ולהחליט על דרך הפעולה הטובה ביותר להחלת שיפור במצב. המטפלים בקורס טיפול רגשי לומדים לאבחן הפרעות וליקוים אפשריים בהתפתחות, בשימוש בשפה, ביכולות החברתיות ובמיומנויות התקשורת הבינאישית, כך שיוכלו לטפל בין היתר גם בתסמונות הספקטרום האוטיסטי.

לימודי טיפול רגשי למבוגרים

במסגרת הלימודים, המטפלים לומדים כיצד ליישם כלים טיפוליים מעמיקים, לצורך טיפול במגוון רחב של בעיות רגשיות שאיתן מתמודדים אנשים בוגרים ומבוגרים חדשות לבקרים. באמצעותם ניתן לעזור להם לצלוח משברים אישיים ומשפחתיים, כמו משברי גיל, משברים מקצועיים ומשברי נישואין, וכמו כן גם להתגבר על הפרעות רגשיות, כמו הפרעות חרדה ודיכאון.

לימודי טיפול רגשי למבוגרים מעניקים למטפל כלים מתקדמים לאבחון קונפליקטים בלתי-פתורים שהמטופלים סוחבים מהעבר, מחסומים רגשיים ודפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מזיקים ומעכבים. הם לומדים כיצד להעלות תכנים שמסתתרים בתת-מודע של המטופלים וכיצד להעניק להם טיפול שורשי ומעמיק, וכך לשפר במידה רבה את איכות חייהם, ולעזור להם להתגבר על משברים שהם עוברים בהווה וסוגיות רגשיות שהם סוחבים איתם מהעבר.

איפה לומדים טיפול רגשי?

ניתן להירשם לקורסים והכשרות בנושא טיפול רגשי באוניברסיטאות ומכללות שונות בישראל. בין האפשרויות השונות ניתן לציין גם את מוסדות הלימוד הבאים:

• מכללת סמינר הקיבוצים
• אוניברסיטת חיפה
• אוניברסיטת תל אביב
• מכללת אורנים
• מכון אדלר
• אוניברסיטת בר-אילן
• מכללת רידמן
• מכללת תילתן לרפואה משלימה

וודאי שבשביל להתקבל ללימודי טיפול רגשי, מרבית מוסדות הלימוד המרכזיים בישראל דורשים רקע תיאורטי ומקצועי רלוונטי בעולמות הטיפול והבריאות, כמו למשל לימודי פסיכולוגיה ולימודי עבודה סוציאלית, לכן יש בראש ובראשונה לרכוש אותו בשביל אכן להתקבל לקורס טיפול רגשי.

קורס טיפול רגשי – תנאי קבלה

בכל הקשור לתנאי קבלה, קיימים מסלולי לימוד המאפשרים קבלה גם ללא רקע אקדמי ומקצועי רלוונטי, וקיימים מסלולי לימוד שמחייבים רקע מקצועי משמעותי. מבחינה זאת, הקורסים לטיפול רגשי במוסדות הלימוד השונים נחלקים ל-2 סוגים עיקריים:

מסלולים לבעלי רקע רלוונטי – פעמים רבות, על מנת להתקבל ללימודי טיפול רגשי, יש צורך בהשלמת תואר או שני תארים מוקדמים וגם רכישת ניסיון מעשי בטיפול. המתקבלים למסלולים אלו הם לרוב פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, מורים ופסיכיאטרים.

מסלולים לקהל הרחב – ישנם מסלולים, לרוב במוסדות לימוד בתחום הרפואה המשלימה, שקבלה אליהם איננה מחויבת ברכישת רקע מקצועי קודם. בחלק מהמקרים המוסדות מחייבים השלמה של 12 שנות לימוד.

לימודי טיפול רגשי תמונה

מה צריך ללמוד כדי להיות מטפלת רגשית או מטפל רגשי בישראל?

אם אתם מעוניינים לעבוד כמטפל רגשי או מטפלת רגשית בישראל – לימודים מקצועיים ומסודרים של טיפול רגשי הם הדרך לרכוש ידע תיאורטי והכשרה פרקטית לצורך עיסוק בתחום. לטיפול רגשי יש יכולת לחולל השפעה אדירה בחייהם של המטופלים, וכמובן שיש להתייחס לנושא ברצינות הראויה לו.

חשוב לבדוק את תנאי הקבלה הספציפיים בכל מסלול ובכל מוסד לימודים ולבדוק את מידת ההתאמה שלכם מבעוד מועד. כמו כן, יש לבדוק את הסילבוס של ההכשרות השונות של מטפלים רגשיים בשביל להתאים בין סוג או סוגי הטיפול שאתם מעוניינים להעניק והידע והניסיון שתרכשו במסגרת אותם מסלולי הכשרה ולימוד.

לימודי טיפול רגשי – סיכום והמלצות

לימודי טיפול רגשי הם לימודים מעשירים ומרתקים עבור כל מי שמתעניינים ברגשות, בהתנהגות האנושית, במרכיבי אישיות ובבני אדם בכלל. הם מעניקים לסטודנטים תובנות רבות בנוגע לדרכים בהן אנו חושבים, מה מניע אותנו, מה עשוי לעכב אותנו וכיצד להתגבר על אינספור מכשולים ואתגרים השזורים בחיי כל אחד מאיתנו.

בנוסף לכך, עבודה כמטפל רגשי היא עבודה שיכולה להעניק סיפוק אישי רב למטפלים. זה ידוע שעצם היכולת להשפיע על אנשים אחרים, לחולל שינוי משמעותי בחייהם ולסייע להם לחיות חיים טובים ומאוזנים יותר, מעניקה למטפלים תחושה של שליחות ומשמעות. בסופו של יום, מטפלים רגשיים הם אנשי מקצוע חשובים ומכובדים, כאלו שיש להם מקום חשוב בעולם – ותמיד יהיה להם כזה.