טיפול רגשי נוירופידבק

חיפשת מדריך בעברית על טיפול נוירופידבק?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי נוירופידבק איור

באמצעות איזו טכנולוגיה מתבצע טיפול נוירופידבק?

טיפול נוירופידבק הוא טיפול שעושה שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת במטרה לבחון את הפעילות המוחית של הנבדק, משמע את גלי המוח שלו, לאבחן בעיה אפשרית – ולפעול להחלת שינוי מעשי בפעילות המוחית על ידי מתן פידבק (משוב) ויצירה של התניה אופרטיבית.

במהלך האבחון הראשוני, המטופל מחובר למכשיר EEG, שמודד את גלי המוח שלו ויוצר מפה של הפעילות המוחית שלו. בהתאם לבעיה האפשרית שעליה מדווח המטופל, כמו הפרעת קשב וריכוז או הפרעה במצב-הרוח, ובהתאם לגילו ולמינו, משווה המטפל בשיטת נוירופידבק בין מפת הפעילות המוחית שלו לאלו של בני גילו ומינו. בהתאם לכך מתגלה פעילות מוחית לא תקינה או לא מיטבית ומאובחנת הבעיה הספציפית שאיתה המטופל מתמודד.

לאחר שלב האבחון, מחובר המטופל למחשב המקרין סרט. במהלך הטיפול עצמו, הוא צופה בסרט, ומשפיע הלכה למעשה על הקרנתו באמצעות אופי הפעילות המוחית ובאמצעות דפוסי החשיבה שלו בעת הצפייה. אם הפעילות איננה אידיאלית – המטופל יחווה הפרעות בצפייה, כמו למשל הפרעות בוידאו או בסאונד. אם הפעילות תקינה – המטופל יוכל לצפות בסרט ללא הפרעה. כך, באמצעות שיטה של "מקל וגזר" או מאידך של תגמול וחיזוקים חיוביים, ניתן לאמן את המוח להתמיד בדפוסים חשמליים חיוביים ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות שמזיקים למטופל ופוגמים באורח חייו.

האם טיפול בנוירופידבק מתאים רק במקרים של הפרעת קשב וריכוז?

טיפול נוירופידבק ידוע במיוחד ביכולתו לעזור לילדים, ובפרט בפתרון הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אך בהחלט לא רק במקרים אלו. באמצעות טיפול רגשי נוירופידבק ניתן לשנות דפוסי התנהגות וחשיבה ולפתור סוגיות נוספות, כמו חרדה, דיכאון, כאבים כרוניים, פוסט טראומה – ועוד.

לא מדובר בפתרון נקודתי גרידא, אלא בהזדמנות לשנות פעילות מוחית לטווח-ארוך ולשפר את אורח חייו של המטופל, וזאת ללא התערבות תרופתית כלל.

כיצד טיפול בנוירופידבק יכול לעזור לילדים להתפתח באופן מיטבי?

טיפול נוירופידבק לילדים נמצא מחקרית כיעיל מאוד מבחינה קלינית, ובמיוחד בטיפול באפילפסיה, באוטיזם ובהפרעת קשב וריכוז (ADHD). באמצעותו ניתן לטפל בהתנהגויות שונות של הילד, בהפרעות שינה ובהפרעות חרדה.

היכולת של הטיפול לחולל השפעה ארוכת-טווח בקרב המטופל מהווה יתרון משמעותי בהקשר של טיפול רגשי בילדים. פתרון סוגיות כבר בגיל צעיר יעזור לילד להצליח בלימודים, לשפר את מיומנויות התקשורת שלו, להשיג מטרות במישורים שונים, להעלות את רמת הביטחון העצמי שלו, לשפר את הדימוי העצמי – ועוד. כך הילד יכול להתפתח באופן מיטיבי ולא לסבול מהשלכות של סוגיות אלו ואחרות גם בגיל צעיר וגם במרוצת חייו.

שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות בעזרת טיפול נוירופידבק למבוגרים

טיפול נוירופידבק אינו יעיל רק בקרב ילדים או רק בטיפול בהפרעת קשב וריכוז, אלא במתן פתרונות יעילים גם למבוגרים. בעזרתו יכול המבוגר לשפר את הפעילות הקוגניטיבית שלו, לצמצם את הישנותן של מחשבות טורדניות, לטפל בהתפרצויות זעם, לפתור סוגיות של סטרס וחרדה – ועוד.

כוחו של הטיפול בקרב מבוגרים טמון בהשפעה הישירה שלו על הפעילות המוחית ובהזדמנות לחולל שינוי מעמיק במוח ובאורח החיים, וכזה שיחזיק זמן רב לאחר הטיפול. וודאי שהמוח שלנו איננו סטטי, ובאמצעות הגמישות הטבעית שלו, המכונה גם "נוירופלסטיות", ניתן לשנות את הפעילות המוחית ולשנות את דפוסי ההתנהגות והחשיבה של המטופל באופן פיסיולוגי ממשי.

טיפול רגשי נוירופידבק תמונה

מה חשוב לוודא לפני בחירת מכון נוירופידבק?

מטפלים בנוירופידבק עברו הכשרה ספציפית במתן טיפול נוירופידבק, לאחר שרכשו השכלה וניסיון במקצוע טיפולי או במדעי המוח. במידה ואתם מעוניינים בטיפול בנוירופידבק, מומלץ לבחור במטפל בעל ניסיון ספציפי רב במתן טיפול זה. היכרות מעמיקה עם הסוגיה איתה מתמודד המטופל היא גם בעלת חשיבות מכרעת בעת בחירת המטפל.

בנוסף, חשוב לוודא שהמכשיר שבו משתמש המטפל מאושר לשימוש קליני. בשביל לבצע בחירה מוצלחת, מומלץ לחפש המלצות על מטפלים רגשיים בשיטה וכמובן להיעזר גם ברשימת המטפלים הקיימת באתר.