טיפול רגשי זוגי

חיפשת מדריך בעברית על ייעוץ או טיפול זוגי?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי זוגי איור

כיצד טיפול זוגי מסייע בפתרון קונפליקטים זוגיים ומשברים בזוגיות?

טיפול זוגי נערך בין מטפל ובין שני אנשים הנמצאים במערכת יחסים אינטימית, לרוב זוגיות או נישואין. קונפליקטים במערכת יחסים זוגית הם עניין נורמאלי, עניין שבשגרה, אך כאשר התדירות והעוצמה שלהם יוצרות קרע בין בני הזוג, וקיים חשש לפרידה או לפירוק התא המשפחתי – טיפול רגשי זוגי יכול לעזור להם לפתור את הסוגיות איתן הם מתמודדים.

קונפליקטים זוגיים יכולים להיות מאופיינים על ידי ולהתרחש בשל חוסר אמון, כעס, אכזבה, קנאה, רגשות אהבה שהקהו עם הזמן, חוסר משיכה מינית, חוסר התאמה במישורים מסוימים של החיים – ועוד. מטפל זוגי יחתור בראש ובראשונה להבין היטב את הלך הרוחות ולהכיר את השקפתם ונקודת מבטם של שני בני הזוג.

לאחר מכן המטפל ישאף לשפר את התקשורת בין בני הזוג ולהעניק להם כלים להתמודדות עם קונפליקטים ומשברים שעשויים להתעורר בעתיד ובהווה, כך שיוכלו לגשר על הפערים, להגיע לעמק השווה ולשמור על חיי זוגיות ומשפחה תקינים ומתפקדים.

מצבים בהם ייעוץ זוגי מומלץ ויכול לעזור בשימור ובשיפור חיי הזוגיות

כאשר חיי הזוגיות מתדרדרים ומשפיעים על הרווחה האישית של שני האנשים שלוקחים בה חלק, כאשר קיים חשש לפרידה, כאשר הבעיות הזוגיות משפיעות על הילדים ועל המשפחה – מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ זוגי.

טיפול זוגי יכול לשמר את הזוגיות ואת המשפחה כולה, כיחידה אחת מאוחדת, אך גם יכול לשפר את איכות החיים של כל אחד מחבריה באופן ספציפי, הרי לכל בעיה זוגית יש גם השלכות רבות על הפרט.

מדוע טיפול זוגי נחשב לאחד מהטיפולים הרגשיים היעילים ביותר?

לטיפול זוגי יתרונות רבים, שהופכים אותו לאחד מהטיפולים הפופולאריים והיעילים ביותר בישראל ובעולם:

• טיפול רגשי זוגי מאפשר למטפל לקבל תמונה מלאה וללמוד על נקודות המבט, ההשקפות, החוויה האישית והדעות של שני בני הזוג, הרי לכל מטבע יש שני צדדים, וכך הוא יכול להבין טוב יותר מהו טיב היחסים – ולהעניק פתרון מדויק יותר מאשר טיפול פרטני, שיכול להיות עד רק לצד אחד במשוואה.

• ייעוץ זוגי מוצלח יכול להשפיע על חייהם של אנשים רבים הנמצאים בתמונה, הן במישור הזוגי והן במישור הפרטי. זה נכון בפרט כאשר ישנם ילדים בתמונה, שמושפעים מאוד מהמתרחש, ויכולים לסבול מהשלכותיהן של בעיות בזוגיות של הוריהם גם שנים רבות לאחר מכן. בכל מקרה יש לזוגיות את היכולת לעצב במידה רבה גם את אישיותם והתנהגותם של הילדים.

• טיפול זוגי הוא טיפול אובייקטיבי במהותו. שני בני הזוג יכולים להתייעץ, אולי לראשונה, עם גורם אובייקטיבי, שאינו מכיר טוב יותר את אחד מהם או מקורב אליו יותר. המטפל לא לוקח צד בין בני הזוג, אינו מכיר אותם באופן אישי, ולכן יכול לשקף להם את המצב בצורה הטובה ביותר. באופן זה הוא מסוגל לעזור להם לפתור את הבעיה מבלי שאחד מהם יחשוש שהוא מפלה אותו או לוקח צד בעניין.

האם טיפול זוגי מומלץ לכל זוג המתמודד עם אתגרים בזוגיות?

טיפול זוגי הוא טיפול רגשי אפקטיבי, אך הוא ניחן גם במספר חסרונות, שמציבים אתגרים שונים בפני סיכויי ההצלחה שלו:

• ייעוץ זוגי מתמקד בראש ובראשונה בזוג עצמו, כמכלול, ואמנם יכול לתת מענה גם לבעיות פרטניות, אך מפאת העובדה שזוהי איננה ההתמקדות הראשית שלו, הוא לא יכול לתת מענה פסיכולוגי מדויק לבעיות של הפרט כמו שיכול לעשות טיפול פרטני.

• בעוד במסגרת טיפול פרטני יש צורך בשיתוף פעולה בין מטפל למטופל, משמע בין שני אנשים, בטיפול זוגי התקשורת היא משולשת, משמע יש צורך בשיתוף פעולה מלא בין כמות גדולה יותר של אנשים, וזהו נתון אשר מקשה על סיכויי ההצלחה הכלליים.

• בעוד בטיפול פרטני המטופל יכול ליישם את הכלים שרכש על עצמו, ולהיות לפיכך תלוי בעצמו בלבד, כאן הוא תלוי באדם נוסף, בן או בת הזוג שלו, שגם יישמו את אותם הכלים. הדבר נהפך למשמעותי יותר כששני בני הזוג לבד וכשהם לא שוהים במחיצת המטפל.

טיפול רגשי זוגי תמונה

המלצות על מטפלים זוגיים מומלצים בישראל

מרבית המטפלים הזוגיים הם אנשי מקצוע מעולמות הטיפול ובריאות הנפש, כמו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים בעלי הכשרות שונות, שעברו בנוסף גם הכשרה ספציפית בתחום הטיפול הזוגי. ישנם גם אנשי מקצוע המתמחים במתן טיפול זוגי-מיני, ואם הבעיה קשורה למיניות, כדאי לחפש באופן ספציפי איש מקצוע המתמחה בכך.

בעת בחירת המטפל המתאים, כדאי להיעזר בהמלצות אודות מטפלים זוגיים מומלצים ובעלי ניסיון ולהתרשם מרשימת המטפלים הקיימת באתר.