סוגי טיפול רגשי

חיפשת מדריך בעברית על סוגי טיפול רגשי מומלצים?
הגעת למקום הנכון.

סוגי טיפול רגשי איור

סוגי טיפול רגשי לילדים

טיפול רגשי לילדים מבוסס פעמים רבות על טכניקות של הבעה ויצירה, כמו טיפול רגשי בציור, דרכן הילד יכול לבטא את עצמו באופן קל ופשוט יותר עבורו, הרי לילדים צעירים לא תמיד יש את היכולת לבטא רגשות ותחושות באופן מילולי וקוהרנטי.

כמובן שמלבד השימוש ביצירה, מתבסס הטיפול הרגשי לילדים גם על שיחות עם המטפל, שמטרתן להציף סוגיות שטורדות את הילד או משפיעות עליו. השילוב בין הצד הפסיכותרפי והצד היצירתי מאפשר למטפל לרדת לנבכי נפשו של הילד ולרכוש תובנות הנוגעות למה שעובר עליו.

סוגי טיפול רגשי שונים יתאימו במצבים שונים, והבחירה נעשית בהתאם להעדפות הילד והוריו, הסוגיות איתן הילד מתמודד, התופעות או הסימפטומים הנראים לעין, המצב המשפחתי, טיב הקשר שלו עם ההורים – ועוד.

קשת רחבה של טיפולים, שעושים שימוש בכלים אקספרסיביים-אמנותיים, על מנת לתת דרור לרגשות ולמחשבות המטופל, לחשוף אירועים מורכבים מהעבר, לאבחן סוגיות רגשיות ולתת להן מענה מדויק.

טיפול המתבסס על מגוון פעילויות שונות, המתבצעות במשותף עם מגוון בעלי חיים שונים, ומעניק למטופל סביבה בטוחה ואוהבת, בה הוא יכול להביע את עצמו, להכיר את עצמו טוב יותר ולחולל שינוי רגשי בחייו.

סוגי טיפול רגשי לנוער

בני נוער ניחנים ביכולת משופרת לבטא את עצמם במילים, ולכן טיפול רגשי לנוער יעשה שימוש רב בשיח ובתקשורת אישית וישירה בין המטפל למטופל, בעודם יושבים האחד מול השני. בחלק מהמקרים הטיפול יהיה פסיכותרפי בלבד ולפעמים ישלב גם טיפול באומנות מסוג מסוים.

בני נוער מתמודדים עם קשים רבים ומגוונים בעודם מתבגרים ועוברים מילדות לבגרות. הם עשויים לחוות קושי מסוים בויסות רגשי, קשיים חברתיים, קשיים נפשיים – ועוד. לא תמיד הם משתפים את ההורים, המורים, היועצים החינוכיים בבית הספר או את בני גילם. מטרת הטיפול הרגשי לנוער היא בראש ובראשונה ליצור עבור המתבגר סביבה בטוחה, נוחה ונעימה להביע ולשתף.

סוגים שונים של טיפול רגשי יתאימו במצבים שונים ולצורך פתרון בעיות וסוגיות מסוג אחר, וישנה חשיבות רבה גם לאישיות ולאופי של המתבגר.

טיפולים המתבססים על מגוון טכניקות אמנותיות, במטרה לאבחן ולטפל בסוגיות רגשיות שונות. יעילים במיוחד במצבים שבהם המטופל מתקשה לבטא את עצמו באופן אידיאלי באמצעות השפה בלבד.

טיפול רגשי נוירופידבק הוא טיפול טכנולוגי מתקדם, שבאמצעותו ניתן לשנות באופן פיסי דפוסים של פעילות מוחית, לאמן את המוח להיפטר מדפוסים מזיקים ולדגול ולהתמיד בדפוסים מועילים למטופל.

סוגי טיפול רגשי למבוגרים

פעמים רבות אנשים מבוגרים נושאים עימם קונפליקטים בלתי-פתורים משלבים מוקדמים יותר של החיים, והקונפליקטים הללו מסוגלים להרים את הראש מעת לעת ולהשפיע על חייהם.

בנוסף לכך, הם עשויים להתמודד עם סוגיות מורכבות הכוללות אובדן, דיכאון, חרדה, בעיות בנישואין, התמכרויות – ועוד.

סוגי טיפול רגשי למבוגרים כוללים מנעד רחב של אפשרויות, לרוב על בסיס פסיכותרפי, כמו טיפול CBT, טיפול פסיכואנליטי, טיפול פסיכו-דינאמי – ועוד. במקרים מסוימים יעשה שימוש משולב בין מספר סוגי טיפולים רגשיים על מנת להעניק למטופל פתרון אידיאלי גם עבור סוגיות מורכבות.

טיפול רגשי פסיכולוגי טומן בחובו קשת רחבה של טיפולים, המבוססים על שיח בין המטפל למטופל, ומטרתם לעזור לו לרכוש תובנות כלפי עצמו, למצוא פתרון לסוגיות רגשיות ולשפר את אורח חייו.

טיפול CBT מאתר דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מזיקים ומחליף אותם באחרים. זהו טיפול מרוכז, פרקטי, קצר וקולע, שבאמצעותו ניתן לטפל בסוגיות רגשיות ונפשיות רבות ולשפר במידה רבה את אורח החיים.