פנימיה לילדים עם בעיות רגשיות

חיפשת מדריך בעברית על פנימיות לילדים עם בעיות נפשיות, בעיות התנהגות או בעיות קשב וריכוז?
הגעת למקום הנכון.

פנימיה לילדים עם בעיות רגשיות איור

פנימיה פרטית לילדים עם בעיות רגשיות

בעיות רגשיות אצל ילדים ובני נוער יכולות להתבטא באופן אשר מפריע באופן ממשי לתפקוד היומיומי שלהם. לדוגמה, חרדה מתמשכת יכולה לייצר אצל ילד קושי להתנסות בחוויות חדשות, גם כשמדובר למשל בשיעורי חוץ בבית הספר או בפעילות חברתית הדורשת לעמוד ולדבר מול כל הכיתה.

בימים עברו, ילדים אשר סבלו מבעיות רגשיות לרוב כלל לא אובחנו ונאלצו להתמודד עם קשייהם לבד, מה שלרוב היה משאיר אותם בשולי הכיתה מבחינה חברתית או אף גורם לנשירה מהמסגרת החינוכית, כמו למשל במקרים של ילדים עם בעיות התנהגות.

היום בישראל קיימות מסגרות חינוכיות, כמו בתי ספר ופנימיות, ייעודיות לילדים ובני נוער עם בעיות רגשיות ומותאמות לצורכיהם ולמגוון הקשיים שהם חווים. כך הם לא מרגישים שונים, מקבלים את היחס המיוחד שהם זקוקים לו ואף רוכשים כלים טובים יותר להתמודדות עם הבעיות המקשות עליהם.

במה שונה פנימיה לבני נוער עם בעיות רגשיות מבית ספר פרטי?

בזמן שבית ספר פרטי הוא מסגרת מוגבלת למדי המסתיימת לרוב בשעות הצהריים המוקדמות (לעיתים עם אפשרות להרחבה של צהרונים או חוגים בתוספת תשלום), פנימיה היא מסגרת רחבה יותר הכוללת גם את שעות אחר הצהריים והערב, פעמים רבות עם לינה במתחם ייעודי.

פנימיה על פי רוב מתאימה לבני נוער אשר חווים קשיים רגשיים באופן מתמיד וצריכים את העזרה הטיפולית שפנימיה יכולה לספק, יחד עם החוויה החברתית הממשיכה הרבה מעבר לשעות הלימודיות של בית הספר.

פנימיה לילדים עם בעיות נפשיות

במקרה של בעיות נפשיות, הפנימיה עשויה לקחת חלק טיפולי של ממש בחיי היום יום של התלמיד. כך בני נוער הנוטלים תרופות למשל נגד דיכאון או נגד פוביות חריגות, יקבלו תזכורות מאנשי החינוך בפנימיה ויקבלו מעקב רפואי מתמיד.

כמו כן, לרוב ניתנים בפנימיה גם שירותים של מטפלים שונים, פסיכולוגים ויועצים, הכל במטרה לספק לבני הנוער מעטפת שבה הם יקבלו מענה לצרכיהם הנפשיים.

פנימיה לילדים עם בעיות התנהגות

עבור בני נוער עם בעיות התנהגות, הפנימיה עשויה לכלול קשת של פעילויות מתאימות, החל מאומנות – כמו ציור ופיסול, וכלה בפעילויות ספורטיביות דוגמת רכיבה ושחיה.

כמו כן, מכיוון שמדובר בפנימיה שבה הילדים נמצאים לאורך כל היום, ישנן פעילויות רבות שמתאפשרות גם בשעות הערב, כמו שיעורי תנועה וריקוד, או בשעות הבוקר המוקדמות כמו למשל טיפול בגינת ירק וגינון.

פנימיה לילדים עם בעיות רגשיות תמונה

פנימיה לילדים עם בעיות קשב וריכוז

בעיות קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער מתבטאות בין היתר בקושי להתמקד בלמידה כשיש הסחות דעת מרובות בסביבה. לפיכך, במסגרת פרטית שבה יש מודעות והתאמה מיוחדות לנושא, הלימודים עצמם נעשים במתכונת חווייתית המאפשרת למידה ממוקדת ללא הסחות.

בצורה זו, בפנימיה אשר בה נמצאים ילדים עם בעיות קשב וריכוז, מתקיימות גם הפעלות מחוץ לשעות הלימוד אשר נועדו לתת מרחב טיפולי לסובלים מהפרעות קשב וריכוז. לדוגמה, טיפול בבעלי חיים אשר מרגיע וממקד יותר את הקשב, בד בבד עם העובדה שמלמד את הילד אחריות אישית ומחזק את בטחונו.