מכון טיפול רגשי

חיפשת מרכז מומלץ לטיפול רגשי באזור מגוריך?
הגעת למקום הנכון.

מכון טיפול רגשי איור

איך לבחור מכון לטיפול רגשי? 7 שאלות שקריטי לענות עליהן

אם אתם מחפשים מכון מומלץ לטיפול רגשי, ישנן מספר שאלות שחשוב לענות עליהן מבעוד מועד. בחירת המרכז הנכון והמדויק עבורכם תשפר פלאים את סיכוייו של הטיפול הרגשי לנחול הצלחה רבה ולשנות את חייכם לטובה.

1. מהו הניסיון המקצועי של המטפלים העובדים במכון?

בכל תחום מקצועי באשר הוא ישנם אנשי מקצוע מנוסים יותר ופחות. בכל הקשור לבריאות הנפש, ישנם מטפלים מנוסים מאוד, מטפלים עם ניסיון מועט ופרקטיקנים שעדיין נמצאים בהכשרה מעשית. כדאי לבדוק מהי רמת הניסיון והמומחיות של צוות המכון, ולתת העדפה למרכזים לטיפול רגשי שהמטפלים הרגשיים שעובדים בהם הם בעלי ניסיון רב.

2. אילו סוגים של טיפולים רגשיים מעניק המכון?

טיפול רגשי הוא לא כמו חפיסת שוקולד, אלא כמו בונבוניירה – ישנם טעמים וסוגים שונים. בין הטיפולים הרגשיים שניתן למצוא, נכללים גם:

• טיפול רגשי CBT
• טיפול רגשי פסיכו-דינאמי
• טיפול רגשי באומנות
טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים
• טיפול רגשי פסיכולוגי
• טיפול רגשי בנוירופידבק
• טיפול רגשי DBT
• טיפול רגשי בהבעה ויצירה – ועוד

אם אתם מחפשים טיפול מסוג ספציפי, במטרה לתת מענה מדויק לבעיה רגשית ספציפית, יש לוודא שהמכון לטיפול רגשי כולל מטפל או מטפלת שמתמחים במתן סוג הטיפול הזה.

3. באילו שיטות טיפול עובדים המטפלים במכון?

מלבד טיפול רגשי פרטני, הנערך במסגרת המכון וכולל מטפל אחד ומטופל אחד, קיימות שיטות טיפול נוספות שהמטפלים במרכז עשויים להעניק:

• טיפול רגשי קבוצתי
• טיפול רגשי זוגי
• טיפול רגשי משפחתי
טיפול רגשי אונליין
• טיפול רגשי בבית

גם במקרה זה, במידה ואתם מחפשים שיטת טיפול מסוימת, חשוב לוודא שהמכון לטיפול רגשי אכן מעניק אותה. יכול להיות שהוא מעניק טיפול פרטני, אך לא מעניק טיפול זוגי או טיפול משפחתי. יכול להיות שהוא מעניק טיפול בקליניקה בלבד, והמטפלים הרגשיים שעובדים במרכז לא מעניקים טיפול אונליין או טיפול בבית.

4. באילו בעיות רגשיות מטפלים המטפלים במכון?

קשת הבעיות הרגשיות איתן ניתן להתמודד הוא רחב מאוד. המתמודדים עם בעיה רגשית מסוימת צריכים לוודא שהמטפל או המטפלת יודעים כיצד לטפל בה, ועדיף שגם יתמחו בטיפול בה. אם אתם מתמודדים עם הפרעת דיכאון או אם ילדכם מתמודד עם אחת מתסמונות הספקטרום האוטיסטי, וודאי שמומלץ לבחור במכון לטיפול רגשי שמעסיק מטפלים רלוונטיים ומתאימים לטיפול בסוגיות אלו.

המטרה שלכם היא לקבל טיפול רגשי בהתאמה אישית מלאה עבורכם, אחרת התוצאה לא תהיה לשביעות רצונכם.

5. עם אילו שכבות גיל עובדים המטפלים במכון?

באופן כללי, יש להבדיל בין טיפול רגשי לילדים בגיל הרך, טיפול רגשי לילדים, טיפול רגשי לנוער וטיפול רגשי למבוגרים. הפערים גדולים וכך גם ההבדלים מבחינת סוגי הטיפול, הגישה הטיפולית, הבעיות הרגשיות שבהן מטפלים – ועוד.

אם מדובר בטיפול רגשי לילד, יש למצוא מכון שזוהי ההתמחות הראשית שלו. באותה המידה, אם מדובר בטיפול רגשי לאדם בוגר או מבוגר, מרכז שמתמחה בכך, או שלפחות אחד ממטפליו מתמחה בכך – יהווה בחירה הרבה יותר נבונה ונכונה עבורכם מאשר מכון שאיננו מתמחה בטיפול במבוגרים.

6. האם המכון לטיפול רגשי עובד עם חברות ביטוח או קופות החולים?

בחלק מהמקרים ניתן לקבל טיפול רגשי מוזל במידה ולמכון יש הסדר מסוים עם חברות ביטוח או קופות החולים. לעיתים יש צורך בהפניה בשביל לקבל את השירות בתעריף זה. גם אם לא, יכול להיות שתוכלו לקבל החזר כספי מחברת הביטוח או מקופת החולים שלכם, את זאת יש לבדוק וגם כדאי לבדוק באופן ישיר מולן.

מכון טיפול רגשי תמונה

7. כמה יעלה טיפול רגשי במכון?

וודאי שגם לעלות יש משמעות, ובפרט אם זהו נושא רגיש עבורכם. אין ספק שטיפול רגשי איננו שירות זול ושמדובר בהוצאה כלכלית בלתי-מבוטלת. כדאי לבדוק את טווח העלויות האפשרי במכון, ולוודא שהוא עומד במסגרת התקציב שלכם, אחרת זוהי בעיה שיש לתת עליה את הדעת מבעוד מועד.

בהחלט לא מומלץ לחוות עוגמת נפש ולהיכנס לבעיות כלכליות בעקבות הטיפול – הרי המטרה היא הפוכה לחלוטין. בנוסף לכך, כשבודקים עלויות, חשוב לדעת לא רק מהי עלותו של כל טיפול, אלא גם בכמה טיפולים מדובר.

חשיבות בחירת המכון לטיפול הרגשי המתאים לכם ביותר

ככל שתצליחו לספק מענה מדויק יותר לשאלות אלו, כך הבחירה שלכם תהיה מדויקת יותר, והסיכוי של הטיפול כולו לנחול הצלחה רבה יהיה גבוה יותר. כדאי לבדוק מרכזים שונים או לחילופין מטפלים רגשיים שעובדים באופן עצמאי, ולאו דווקא במסגרת מכון לטיפול רגשי, ולבחור בהתאם.

כמובן שכדאי לבדוק את רשימת המטפלים הקיימת באתר, שהרכבנו עבורכם במיוחד, ואשר מכילה מגוון רחב של מטפלים מצוינים ומנוסים. אנחנו מאחלים לכם הצלחה רבה בטיפול וחיים מאושרים ומספקים.

איפה מוצאים מכון טיפול רגשי מומלץ בישראל?

כדאי לחפש המלצות אמינות ברשת אודות מכוני טיפול מומלצים, אך אופציה טובה יותר היא לבדוק המלצות מצד אנשים שאתם מכירים באופן אישי, ואשר עבדו עם מרכז טיפול רגשי באופן אישי. סוג זה של המלצות הוא הסוג הטוב והמהימן ביותר, בעוד המלצות שאינן מתוך ניסיון אישי עשויות להיות המלצות מטעם, ולכן אין להן תוקף אמיתי.

בחירת מכון לטיפול רגשי מקצועי ומומלץ יכולה לחולל שינוי משמעותי בחייכם, לכן כדאי להקדיש לתהליך הבחירה תשומת לב מלאה. כדאי להגיע באופן פיסי ולהתרשם מהמרכז, וגם לערוך שיחה עם איש או אנשי צוות רלוונטיים, כולל עם איש המקצוע שיטפל בכם באופן אישי. אין התרשמות טובה ומדויקת יותר מההתרשמות האישית שלכם, ובפרט כשמדובר בטיפול רגשי, משמע טיפול שהצלחתו תלויה במידה רבה בטיב ובאיכות התקשורת בין המטפל למטופל.