טיפול רגשי לנוער

חיפשת מטפלת רגשית או מטפל רגשי למתבגרים?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי לנוער איור

האם טיפול רגשי יכול לעזור לבני נוער להתגבר על משבר גיל ההתבגרות?

טיפול רגשי לנוער נערך במסגרת של מטפל-מטופל, בתוך סביבה בטוחה ופתוחה, בה יכול המתבגר לשתף את החוויות שעוברות עליו באופן פתוח לחלוטין ולרכוש כלים שישמשו אותו במשך כל חייו. הטיפול כולל קשת של סוגי טיפול ושיטות טיפול, לרבות טיפול באמנות, טיפול פסיכו-דינאמי וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

בני נוער מרגישים לעיתים שלא מבינים אותם, שהם בודדים ושאין להם את מי לשתף. בגלל שהם עדיין מצויים בהתפתחות וטרם הגיעו לבגרות מלאה, הם עשויים להתקשות להכיל את הרגשות שלהם ואת החוויות שהם חווים. המטפל יוכל לאבחן את הסוגיה איתה הם מתמודדים ואת הסיבות לקיומה ויעזור להם להתמודד איתה בהצלחה.

באמצעות טיפול רגשי למתבגרים ניתן לעזור למתבגר לצלוח משברים חברתיים ומשברי זהות, לעזור לו לגלות את היכולות והסגולות הטמונות בו, לשפר את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי שלו, להתמודד עם הפרעות רגשיות – ועוד.

מתי מומלץ להציע טיפול רגשי למתבגרים שלכם?

במידה והמתבגר שלכם נמנע ממפגשים עם חברים, לא מעוניין להגיע לבית הספר, במידה וחלה ירידה מתמדת בציוניו, במידה והוא מגיב באופן רגשי במיוחד גם לאירועים בלתי-משמעותיים על פניו, במידה והוא מפגין דפוסי התנהגות מזיקים – מומלץ לפנות בהקדם לקבלת טיפול רגשי למתבגרים.

אם אתם חוששים שקיימת בעיה, מומלץ לפנות בראש ובראשונה למתבגר, בשביל לבדוק כיצד הוא מרגיש ומה הוא מוכן לשתף, ולהציע לו במידת הצורך גם לפנות לקבלת טיפול מועיל ומפרה.

מטפלת רגשית או מטפל רגשי למתבגרים לפי אזור מגורים

סוגי טיפול רגשי למתבגרים

טיפול רגשי לבני נוער כולל מספר רב של סוגי טיפולים רגשיים, אותם ניתן להתאים לאופי ולאישיות המטופל, להעדפותיו האישיות ולאתגרים איתם הוא מתמודד:

טיפול רגשי פסיכו-דינאמי – טיפול פסיכותרפי קלאסי, שיורד לנבכי נפשו של המטופל, ומספק לו תובנות חשובות ומעמיקות בנוגע לאישיותו, בנוגע לחוויות שהוא חווה כעת וחוויות שהוא עבר. בנוסף לכך, הטיפול מעניק לו כלים להתמודד עם אתגרים ומשברים, לשלוט ברגשותיו ולהשיג את מטרותיו בחיים.

טיפול רגשי באמנות – מכלול טיפולים המתבססים על סוגים שונים של אמנות, לרבות בין היתר גם טיפול בציור, טיפול בפיסול, טיפול בצילום וטיפול בדרמה. טיפולים אלו מתאימים במיוחד לבני נוער בעלי זיקה אמנותית או אלו שמתקשים להיפתח ולהביע את עצמם במילים, והם מאפשרים לבני הנוער להכיר את עצמם, לשפר את השליטה הרגשית שלהם ולהתמודד עם משברים.

טיפול רגשי CBT – טיפול אשר חותר לאתר דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות שהתגבשו במרוצת חייו של הנער או הנערה ומשבשים את אורח החיים שלהם, יוצרים קונפליקטים בתוך עצמם ובינם לבין אחרים ומעוררים בקרבם דיכאון וחרדה. לאחר איתור הבעיה, המטפל יעזור לנער להחליף את אותם הדפוסים בדפוסים מועילים ובריאים יותר, שיעזרו להם להתמודד עם סוגיות ומשברים.

שיטות טיפול רגשי במתבגרים

טיפול רגשי למתבגרים ניתן להעניק במסגרת שיטות טיפול שונות, הן בקליניקה, הן אונליין והן בשיתוף בני משפחה נוספים:

טיפול רגשי פרטני – טיפול פסיכותרפי הנערך לרוב בקליניקה של המטפל, ומאופיין בתקשורת ישירה בין המטפל למטופל. טיפול פרטני אינו מערב באופן ישיר אנשים אחרים מלבדם, ונעזר בסוגי טיפול כגון טיפול CBT, טיפול פסיכו-דינאמי, טיפול באמנות ודמיון מודרך.

טיפול רגשי אונליין – טיפול רגשי סטנדרטי, בהבדל אחד: הוא נערך באופן דיגיטלי, על גבי רשת אינטרנט, וזאת באמצעות טלפון סלולארי או מחשב, מיקרופון ומצלמה. בני נוער כבר מורגלים לתקשורת הנערכת באופן זה, ובמידה ואין אפשרות או רצון להגיע לקליניקה – אפשר להיעזר גם בטיפול בשיטה זאת.

טיפול רגשי משפחתי – טיפול במתבגר באמצעות בני משפחה נוספים, כמו למשל הורים ואחים. שיטת טיפול זאת יכולה להיות יעילה במיוחד, וזאת מאחר ולבני המשפחה יש את היכולת להשפיע במידה רבה על הצלחת כל טיפול באשר הוא. כאשר מדובר בטיפול בסוגיה משפחתית, ולאו דווקא בסוגיה אישית של המתבגר, מומלץ עוד יותר לערוך טיפול רגשי משפחתי.

טיפול רגשי לנוער תמונה

כיצד לבחור מטפלת רגשית או מטפל רגשי לבני נוער?

מטפלים רגשיים בבני נוער עברו הכשרה ספציפית בטיפול רגשי למתבגרים, וזאת לאחר שהשלימו את לימודיהם ורכשו ניסיון מתאים בעולמות הטיפול. לרוב מדובר במורים, מדריכים, מטפלים באמנות, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים ופסיכיאטרים.

בבואכם לבחור מטפל רגשי מתאים, מומלץ לחפש מטפלים המתמחים באופן ספציפי בעבודה עם בני נוער, ולא מטפלים המתמחים בעבודה עם ילדים או מבוגרים. בנוסף כדאי לחפש המלצות מצד הורים או מטופלים קודמים ולהיעזר ברשימת המטפלים הקיימת באתר.