טיפול רגשי אונליין

חיפשת מדריך בעברית על טיפול רגשי באינטרנט?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי אונליין איור

האם טיפול אונליין יעיל כמו טיפול רגשי בקליניקה?

טיפול אונליין הוא טיפול רגשי לכל דבר ועניין, מלבד הבדל אחד: הוא אינו מתקיים פנים-אל-פנים במסגרת הקליניקה או בבית המטופל, אלא דרך האינטרנט. באמצעות מצלמה, מחשב ומיקרופון, יכולים המטפל והמטופל לתקשר האחד עם השני באופן יעיל למדי, חרף העובדה שעדיין אין תחליף שווה-ערך למפגשים אחד-על-אחד.

בהתחשב במגפת הקורונה ובהשלכותיה התרבותיות, ובנוכחות ההולכת וגוברת של העולם הדיגיטלי בחיינו, לא מפתיע שחלק מהמטפלים מציעים כיום גם שירותי טיפול רגשי באינטרנט. מגמה זאת צפויה להתחזק גם במהלך השנים הקרובות, בד בבד עם כך ששירותים רבים הופכים להיות, כרוח התקופה כולה – דיגיטליים.

טיפול רגשי אונליין יכול לכלול מגוון של טיפולים רגשיים שונים המתבססים על שיח בין המטפל למטופל. כל זאת כל עוד אין להם מרכיב פיסי ספציפי, כמו טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים וטיפול רגשי בנוירופידבק. לעיתים גם טיפול בהבעה ויצירה עשוי להיות מאתגר יותר לביצוע כשמדובר בטיפול מרחוק.

למי טיפול רגשי באינטרנט מתאים במיוחד?

טיפול אונליין מתאים במיוחד במידה והמטפל או המטופל נמצאים הרחק האחד מהשני, אך בכל זאת מעוניינים להיפגש באופן דיגיטלי לצורך מתן וקבלת טיפול. טיפול רגשי באינטרנט מתאים גם כאשר אחד מהצדדים סובל מנכות או ממחלה פיסית, בין אם זמנית או לא.

בנוסף, ישנם מטפלים ומטופלים שמעדיפים להיפגש באופן הזה מטעמי נוחות והעדפה אישית, חרף העובדה שהם מסוגלים להיפגש גם באופן פיסי.

אילו יתרונות ישנם בקבלת טיפול אונליין?

בעידן דיגיטלי ואינטרנטי כשלנו, שמעניק לנו יתרונות שונים של נוחות וגמישות, גם לקבלת טיפול אונליין יש יתרונות משלו:

• טיפול רגשי מקוון מתעלה מעל מגבלות של מרחק או של מוגבלויות פיסיות, כך שהמטפל והמטופל מסוגלים להיפגש גם כאשר הם מרוחקים האחד מן השני באופן זמני או קבוע, או כשאחד מהם מתמודד עם נכות או מחלה בעלות אופי פיסי.

• טיפול רגשי מרחוק חוסך למטופל זמן התארגנות וזמן הגעה לקליניקה, או לחילופין חוסך למטפל זמן התארגנות והגעה לבית המטופל כשמדובר בטיפול ביתי.

• טיפול רגשי באינטרנט עשוי להיות כרוך בעלות כספית מופחתת עבור המטופל, וזאת בדיוק בשל כך שהוא מבוצע ממרחק וחוסך זמן למטפל.

מדוע טיפול רגשי אונליין אינו בהכרח האפשרות הטובה ביותר עבורכם?

טיפול פסיכותרפי קלאסי, הנערך במסגרת כותלי הקליניקה או הבית, הוא עדיין האפשרות הטובה ביותר מבחינה טיפולית, וטיפול רגשי אונליין, חרף התקדמותו, עודנו מתמודד עם מספר חסרונות:

• לא כל טיפול ניתן להעניק באופן דיגיטלי, כמו למשל טיפול נוירופידבק, המתבסס על חיבור פיסי של המטופל למכשיר EEG, כך שקשת הטיפולים מצטמצמת כשבוחרים באופן טיפול זה.

• אמנם טיפול אונליין יכול להיות יעיל מאוד למטופל, אך אין תחליף לתקשורת הבין-אישית, לאינטימיות ולקירבה של מפגש טיפולי הנערך באופן פיסי.

• טיפול רגשי באינטרנט מעניק יתרון של נוחות, אך כמו תמיד כשמסתמכים באופן משמעותי על טכנולוגיה – היא מסוגלת לאכזב ולא לעבוד היטב ברגע האמת. בנוסף, לא לכל האנשים יש את האוריינטציה הטכנולוגית הדרושה לתפעול של מצלמה, מיקרופון, תוכנה ומחשב.

טיפול רגשי אונליין תמונה

אנשי מקצוע בישראל המעניקים שירותי טיפול אונליין באינטרנט

מטפלים אונליין אינם שונים ממטפלים רגשיים שלא מטפלים באופן זה – מדובר בהעדפה אישית גרידא. ישנם מטפלים אונליין שמטפלים רק באופן דיגיטלי, ומטפלים שמטפלים גם במסגרת של פגישות פיסיות וגם באופן דיגיטלי.

אין צורך לעבור הכשרה ספציפית בשביל להעניק שירותי טיפול רגשי אונליין, ומעניקים אותם מטפלים רגשיים, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים מן המניין. אם אתם מעוניינים או צריכים טיפול אונליין, יש להתמקד בחיפוש של מטפלים המטפלים באופן זה, לחפש המלצות על מטפלים המנוסים בכך ולבדוק את רשימת המטפלים באתר.