טיפול רגשי לילדים

חיפשת מטפל רגשי או מטפלת רגשית לילדים?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי לילדים איור

מה זה טיפול רגשי לילדים?

טיפול רגשי לילדים כולל מפגשים בין מטפל לבין ילד או בין מטפל, ילד והורה. מטרתו לעזור לילד לצלוח מכשולים ומשברים אישיים ומשפחתיים, לעזור לו להביע את עצמו, להתפתח ולצמוח באופן מיטבי, לרכוש כלים מועילים לחיים ולפתור סוגיות וקונפליקטים שמפרים את שלוותו.

טיפול בילדים הוא בעל חשיבות מכרעת בהתפתחות התקינה של הילד. בזמן שהוא עדיין צעיר, קל יותר לחולל שינויים משמעותיים בנפשו ובמוחו, וכך לעזור לו להתפתח באופן טוב יותר ולתפקד היטב גם כמבוגר. ארגז הכלים שאותו הוא מקבל במסגרת הטיפולים ילווה אותו לכל אורך חייו, ויעזור לו להגיע להישגים ולא להישאר תקוע בתוך תבניות מחשבתיות ורגשיות שמגבילות אותו.

באמצעות מטפל רגשי או מטפלת רגשית לילדים ניתן לעזור לילד להתמודד עם משברים משפחתיים, לרבות גירושין ואובדן בן משפחה, עם שינויים משפחתיים כמו מעבר דירה או מעבר למדינה חדשה, עם סוגיות חברתיות וקשיים בבית הספר, עם הפרעות בהתנהגות ובמצב-הרוח – ועוד. הטיפולים יכללו לרוב אלמנטים של דמיון מודרך, משחק, יצירה או היעזרות בבעלי חיים, במטרה לעזור לילד להביע את עצמו גם ללא מילים.

אילו מצבים ילדים יכולים לצלוח בעזרת טיפול רגשי?

בשל היעדר יכולת להביע רגשות מורכבים באמצעות מילים, ילדים נוטים להביע את עצמם פעמים רבות באמצעות דפוסי התנהגות מוקצנים כגון התפרצויות זעם, התפרצויות בכי, סירוב לאכול, הרטבות לילה, הימנעות מיציאה מהבית – ועוד. במידה וילדכם שולח אותות מצוקה, מומלץ לפנות לקבלת טיפול רגשי בילדים.

בנוסף לכך, במידה והמשפחה עוברת שינוי משמעותי או מתמודדת עם משבר, לרבות משבר גירושין, יש לשקול לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתרפיה לילדים, על מנת לעזור לילד לצלוח את התקופה באופן יעיל.

3 סוגי טיפול רגשי לילדים

קיימים מספר סוגי טיפול רגשי המתאימים לילדים. חלקם כוללים אלמנטים של משחק ויצירה או היעזרות בבעלי חיים, ומאפשרים לילד לבטא את עצמו גם מבלי להסתמך באופן בלעדי על מילים:

1. טיפול רגשי בהבעה ויצירה – מכלול של טיפולים רגשיים לילדים המתבססים על שימוש בכלים אמנותיים במקום שימוש ישיר במילים, כגון טיפול במוזיקה, טיפול בתנועה, טיפול בדרמה, ביבליותרפיה – ועוד. טיפולים מסוג זה הוכחו כמוצלחים במיוחד בעבודה עם ילדים, והם מקנים להם גם הנאה, גם סיפוק וגם אמצעי תקשורת יעיל.

2. טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים – טיפול המערב בעל חיים ייעודי שעבר הכשרה טיפולית. לרוב המפגשים נערכים בנוכחות מטפל, ילד ובעל חיים, ויכולים לכלול בין היתר פעילויות כמו אילוף כלבים, ליטוף ארנבים ורכיבה על סוסים. נוכחות בעל החיים והתקשורת איתו מעשירות את הילד, מאפשרות לו לבטא את עצמו ומקנות לו תחושות של אהבה, קירבה וביטחון.

3. טיפול רגשי CBT – טיפול אשר מזהה דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות שמזיקים לילד ומחליף אותם באחרים, וכך מצייד את הילד בכלים משמעותיים להתמודדות עם קשיים, חרדות ואתגרים, הן בהווה והן בעתיד.

3 שיטות טיפול רגשי בילדים

טיפול רגשי בילדים יכול להתבצע במספר שיטות שונות, וביניהן ניתן למנות:

1. טיפול רגשי משפחתי – טיפול המטפל במשברים משפחתיים או לחילופין טיפול אשר משתמש במשפחה בשביל לפתור משבר אישי של אחד מחבריה. טיפול משפחתי יעיל במיוחד כשמדובר בטיפול במשבר שחווה אחד מהילדים, וזאת כי לתרפיה רגשית לילדים יש סיכויי הצלחה גבוהים יותר כשגם ההורים מעורבים.

2. טיפול רגשי אונליין – טיפול המתבצע על גבי רשת האינטרנט. במידה והילד לא מעוניין להגיע לטיפול, או שהוא מתקשה בגלל מגבלה פיסית, טיפול אונליין מתעלה מעל המכשול המסוים, ומעניק לילד טיפול שאמנם אינו יעיל כמו טיפול בקליניקה – אך בהחלט כזה שיכול לעזור לו ולשפר את חייו.

3. טיפול רגשי בבית – טיפול בבית מתאים מאוד לטיפול בילדים. המטפל זוכה להכיר אותם היטב, וזאת הודות להזדמנות להתבונן ולצפות בדרך ההתנהלות שלהם בתוך הסביבה הטבעית והבטוחה שלהם. בנוסף לכך, בתוך סביבה זו הילד מרגיש בנוח יותר לשתף את המטפל, וכך הטיפול יכול להתנהל באופן מדויק ומושכל יותר.

טיפול רגשי לילדים תמונה

מה הרקע המקצועי של מטפל רגשי או מטפלת רגשית לילדים בישראל?

מטפל רגשי או מטפלת רגשית לילדים הם אנשי מקצוע בעלי רקע וניסיון בעולמות הטיפול והבריאות, כמו למשל פסיכיאטרים, פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, עובדים סוציאליים, מטפלים רגשיים, מטפלים באמצעות בעלי חיים – ועוד.

בעת בחירת מטפלים רגשיים המתאימים לכם, מומלץ לחפש אנשי מקצוע המתמחים במתן טיפולים רגשיים לילדים בשכבת הגיל של ילדכם. בנוסף לכך, כדאי לחפש המלצות על מטפלים מוצלחים וכמובן לא לוותר על חיפוש ברשימת המטפלים באתר.