טיפול רגשי פסיכולוגי

חיפשת מדריך בעברית על טיפול פסיכולוגי?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי פסיכולוגי איור

מה תוכלו להשיג בעזרת טיפול פסיכולוגי?

טיפול פסיכולוגי מתבסס על תקשורת ישירה בין מטפל למטופל במטרה לפתור קשת רחבה של סוגיות אפשריות. לא מדובר בטיפול אחד ויחיד, אלא במגוון רחב של טיפולים אפשריים, שרובם ככולם עושים שימוש בתקשורת מילולית לצורך אבחון וטיפול, משמע בפסיכותרפיה.

טיפול רגשי פסיכולוגי עוזר למטופל לרכוש נקודות מבט ותובנות חשובות כלפי עצמו, עברו, אישיותו, התנהגותו, סביבתו ונסיבות ואירועי חייו. הוא נותן למטופל סביבה בטוחה וחסויה לחלוטין לביטוי עצמי, ואיש מקצוע מוסמך, הלא הוא המטפל, בו הוא יכול לשים את מבטחו באופן שלם. כל זאת במטרה לאתר ולאבחן סוגיות ולהעניק להן פתרונות מדויקים ככל האפשר.

באמצעות סוגי טיפול פסיכולוגי שונים יכול המטפל לעזור למטופל למצוא מזור להפרעות חרדה, הפרעות אישיות, טראומות מהעבר, הפרעות במצב הרוח, קשיים בוויסות רגשי, התקפי זעם, תחושות של ריקנות, משברים אישיים, ביטחון עצמי נמוך, התמודדות עם אובדן, תחושת חוסר סיפוק או משמעות בחיים – ועוד.

האם טיפול פסיכולוגי מתאים רק למי שמתמודדים עם סוגיה ממשית?

כל אדם באשר הוא יכול להפיק תועלת ואף ליהנות מתהליך של טיפול פסיכולוגי. אין בהכרח צורך בקיום סוגיה ספציפית שמפריעה לקיום אורח חיים תקין בשביל לגשת לפסיכולוג או לפסיכותרפיסט. טיפול רגשי פסיכולוגי הוא טיפול מעשיר, שמספק לאדם לא רק כלים, אלא גם תובנות רבות ודרכים מקוריות להתבונן בחייו. רק מנפלאות התוכן הרב והמסתורי המסתתר בתת-המודע שלנו ניתן למלא אינספור פגישות.

כמובן שכאשר אדם מתמודד עם סוגיה ממשית, מומלץ שיפנה לקבלת טיפול על ידי פסיכולוג, פסיכיאטר, פסיכותרפיסט, מטפל רגשי או עובד סוציאלי. אין צורך להתמודד לבד, ולעיתים אין תחליף לעצת איש מקצוע מומחה. יתרה מכך, לבטח לא מומלץ שלא לטפל במה שיש לטפל ולא ליהנות מחיינו ככל שאנו יכולים.

טיפול פסיכולוגי מעניק לילדים סביבה בטוחה כדי לבטא את עצמם

גם ילדים חווים סערות רגשיות וקשיים רגשיים, וגם הם מתמודדים עם סוגיות אלו ואחרות. ההבדל הוא שהם הרבה פחות מנוסים מאשר המבוגרים, מידת השליטה שלהם בחייהם פחותה מזו של אדם מבוגר, ולרוב הם אינם יכולים להביע את עצמם באופן ברור כמו אדם מבוגר.

טיפול פסיכולוגי לילדים עוזר לילד לבטא את עצמו ומעניק לו סביבה בטוחה לעשות זאת. באופן זה, ובאמצעות תקשורת פרודוקטיבית וכנה עם המטפל, יכול הילד לבטא את העולם הפנימי שלו ואת הרגשות והחוויות האישיות שהוא חווה. כך יכול המטפל ללמוד אודותיו ולהעניק לו כלים פרקטיים להתמודדות עם מכשולי ואתגרי העולם הגדול.

באמצעות טיפול רגשי פסיכולוג ילדים יכול לעזור למטופל שלו למצוא פתרון לקשיי תקשורת וקשיים חברתיים, קושי בוויסות רגשי, התקפי זעם, בעיות בלימודים, בעיות קשב, משברים משפחתיים, שינויים תכופים במצב-הרוח – ועוד.

טיפול פסיכולוגי מאפשר למבוגרים לבחון את חייהם מבעד למשקפיים אחרים

כל מבוגר צובר חוויות רבות במרוצת חייו. חלק מהן מעצבות, מאתגרות ומחשלות. חלק מהדברים שעבר נפתרו, חלק נותרו בלתי-פתורים ואף מודחקים. אדם בוגר הוא במידה רבה תבנית נוף חייו ותבנית נוף החוויות שצבר.

טיפול פסיכולוגי עוזר למטופל להשקיף על עצמו, על סביבתו ועל חייו מבעד למשקפיים אחרים. באמצעות המטפל הוא יכול לרכוש נקודות מבט, אינדיקציות וגישות אחרות לבחון את חייו. טיפול רגשי פסיכולוגי עוזר לו להתמודד עם קשיים רגשיים ומשברים, למצוא פתרון למחסורים, לפתור קונפליקטים, להשיג מטרות ולחיות חיים טובים, מלאים ומאושרים יותר.

טיפול רגשי פסיכולוגי תמונה

אילו אנשי מקצוע מוסמכים להיקרא מטפלים פסיכולוגים בישראל?

טיפול רגשי פסיכולוגי ניתן על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, שעברו מסלולי הכשרה ספציפיים, כמו פסיכולוגים קליניים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מטפלים רגשיים ומטפלים באומנות.

אם אתם חושבים שטיפול פסיכולוגי הוא מה שאתם או ילדכם זקוקים לו, תוכלו למצוא רשימה של מטפלים מוסמכים ומוכשרים כאן באתר.