טיפול רגשי פרטני

חיפשת מדריך בעברית על טיפול פרטני?
הגעת למקום הנכון.

טיפול רגשי פרטני איור

המרכיב החשוב ביותר בהצלחה של טיפול פרטני

טיפול פרטני הינו טיפול פסיכותרפי קלאסי, המתבצע במסגרת הידועה של שיחות בין מטפל למטופל, ומבלי התערבות של מטפלים או מטופלים נוספים. טיפול רגשי פרטני מאפשר למטופל להביע את המחשבות ואת הרגשות הכמוסים ביותר שלו, ולהתוודע בעזרת המטפל גם לאלו שהוא לא היה מודע אליהם קודם-לכן.

המרכיב החשוב ביותר בהצלחה של טיפול פרטני הוא טיב התקשורת והכימיה שבין המטפל לבין המטופל. אחד מתפקידיו של המטפל הוא ליצור סביבה בטוחה עבור המטופל, כך שהוא ירגיש בנוח לשתף אותו ולשתף איתו פעולה באופן מלא, אחרת הטיפול לא יוכל לנחול הצלחה מלאה.

טיפול רגשי פרטני יכול לעשות שימוש במגוון טכניקות וכלים שונים, כמו למשל טיפול CBT, טיפול באומנות, טיפול פסיכואנליטי, טיפול פסיכו דינאמי, היפנוזה – ועוד. זאת על מנת לפתור קשת של סוגיות שונות, כמו הפרעות חרדה, הפרעת דחק פוסט-טראומטית, הפרעות במצב הרוח, התמכרויות, הפרעות אישיות, משברים אישיים – ועוד.

האם טיפול רגשי פרטני מומלץ לכולם?

ההמלצה הרווחת היא לפנות לקבלת טיפול פרטני בראש ובראשונה כאשר ישנה בעיה שמפריעה למטופל לקיים אורח תקין, שליו ומספק. כל סוגיה או משבר עשויים להתעצם ולהחמיר עם הזמן, ולגרוע מאיכות החיים של האדם – אם לא יפנה לקבלת טיפול ולא יחתור באופן אקטיבי למציאת פתרון קצר וארוך-טווח.

בנוסף, טיפול רגשי פרטני יכול לעזור לכל אדם להבין את מחשבותיו ואת רגשותיו טוב יותר, לשפר את התקשורת שלו עם אחרים, לחיות חיים מאושרים ומספקים יותר, להשיג את מטרותיו וללמוד רבות על עצמו ועל עברו – ולכן מומלץ לכולם.

3 יתרונות המסבירים מדוע טיפול פרטני הוא כה פופולארי ונפוץ

לטיפול רגשי פרטני מספר יתרונות משמעותיים, המסבירים היטב מדוע הוא כה פופולארי ונפוץ בעולם הטיפולי, וזאת בקרב מטפלים ומטופלים כאחד:

1. טיפול פרטני מעניק למטופל את הסביבה ואת ההזדמנות להביע את עצמו באופן מלא ופתוח, ולספר למטפל על חוויות, מחשבות, רגשות ואירועים אודותיהם הוא לא סיפר לאדם אחר – אולי אף מעולם. כך הוא יכול סוף-סוף להתחיל לשחרר ולהרפות מהם בעצמו.

2. טיפול פרטני מאפשר טיפול ממוקד ומרוכז מאוד בסוגיות הספציפיות של המטופל, לעומת טיפולים אחרים, שאינם פרטניים, וכוללים מטופלים נוספים. כך יכול המטופל לקבל מענה מדויק ושלם ומותאם אישית עבורו.

3. הטיפול הפרטני הוא מגוון מאוד ויכול לעשות שימוש במגוון רחב של כלים וטיפולים שונים, ולהתאים אותם באופן ספציפי למטופל ולסוגיות איתן הוא מתמודד, וכך לפתור הלכה למעשה שורה ארוכה של אתגרים ובעיות.

3 חסרונות שכדאי לשקול לפני שפונים לקבלת טיפול פרטני

לטיפול הרגשי הפרטני מספר חסרונות שעשויים להיות בעלי משמעות עבור חלק מהמטופלים, וגם אותם כדאי לשקול לפני שפונים לקבלת טיפול:

1. הטיפול הפרטני, בניגוד למשל לטיפול קבוצתי, לא מאפשר למטופל ללמוד באופן ישיר מחוויות של אנשים הדומים לו, שכנראה עברו ועוברים חוויות דומות, וכן גם לספוג מהם השראה. פעמים רבות מטופלים יכולים לחוש נחמה כשהם חוזים במו עיניהם בכך שגם אחרים מתמודדים עם קשיים הדומים לשלהם, ובעקבות כך לקבל בהבנה את האתגרים שלהם עצמם.

2. טיפול פרטני הוא טיפול רגשי פרקטי, ממוקד ומותאם אישית, אך עלותו גבוהה יותר מבחינה כלכלית ביחס לטיפולים הנערכים במסגרת קבוצה טיפולית.

3. טיפול פרטני תלוי מאוד בטיב התקשורת שבין המטפל למטופל, ובמידה ואיננה מיטבית – הטיפול עלול להתפספס ולא להשיג את מטרותיו.

טיפול רגשי פרטני תמונה

באילו כלים טיפוליים עושים שימוש בתהליך טיפול רגשי פרטני?

מטפלים רגשיים הם אנשי מקצוע שעברו הכשרה בפסיכולוגיה קלינית, עבודה סוציאלית, פסיכיאטריה, פסיכותרפיה, טיפול באומנות או טיפול רגשי. אנשי המקצוע השונים עשויים לעשות שימוש בכלים רבים על מנת להעניק טיפול רגשי, וכל איש מקצוע מתמחה בשימוש בכלים טיפוליים שונים.

משום כך יש לבחור באלו המשתמשים בכלים שמתאימים לכם ולטיפול בבעיה הספציפית שלכם. מומלץ לבדוק בנוסף את רמת הניסיון ואת ההמלצות של המטפלים וכמובן גם להתרשם מרשימת המטפלים הקיימת באתר.